Nu gör vi något åt det!

"JAG ÄLSKAR PERSONER SOM GÖR NÅGOT ÅT SAKEN , ISTÄLLET FÖR GNÄLL"

Vi alla har någongång haft ångest för maten/snackset vi stoppar i oss, eller de FLESTA av oss!
Nu kommer de bästa övningar.. Jag erkänner att jag gjort  detta någon halvtimma nu, ganska mycket paus mellan, men är ju nybörjare..
Haha, räknas inte då!

Men ska beskänna
..
Var inne på Gina Tricot idag! Skit snygga High-Waist byxor, knappar ända upp, och fin rumpa!
Men satt inte bra förövrigt & det ljuset där inne gjorde att jag
"hur  f*n kan jag någonsin visa mig i trosor för folk?!"

Alltså  inte en okej uppfattning om sig själv. Ångestladdad, fast taggad till att se kilona TAPPAS!

Därför har jag bra övningar, vi alla kan göra hemma!
Alla har inte råd, eller orken att dra till ett gym alltid..
IDAG VAR ALLA - Som mig, var allmänt trött, alla var sega som mig!

Så nu ska jag berätta i detajl hur ni ska träna som Missy Mandy!

 STYRKE.T. ; OBS; Ni måste hålla händerna lika "glest" annars får ni sne rygg, fast det säger sigsjälvt?
Tryck på bilden för BRABRA övningar!

Klicka på bild!




"Många har fel"
Om man är tjock får man bara muskler av styrketräning..
Ooh hell no!..

Visst får man muskler, men samtidigt bränner man, det ökar extremt med Styrketräning!
Tänk själva.. Alla proffesionella tränare, säger att egen-kropps- tyngd är alltid  en bra träning!
Så.. Tror ni det går ut endast till de smala?

*Av egen erfarenhet*
Groppar & annat går bort när du gör benlyft, och får mycket fastare lår/rumpa!




Utfall

 

Gör så här: Stå med fötterna parallella. Ta ett stort kliv framåt med ett ben och sänk ner kroppen så att knä- och höftled får nittio graders vinkel. Gå upp och kliv tillbaka. Upprepa övningen från början med motsatt ben. Gör 10-15 repetitioner 3 gånger på varje ben. Tränar: Lår och rumpa.

Knäböj



Gör så här: Ta på dig en tröja med glatt yta. Ställ dig med ryggen mot en dörr och fötterna höftbrett isär en bit framför kroppen. Sänk dig nu ner till "sittande" ställning genom att halka med ryggen mot dörren. Gå så djupt ner att höft- och knäled får nittio graders vinkel. Håll ryggen rak, magen lätt spänd och sätt ihop händerna framför kroppen för att hålla balansen. Gå upp till startposition och upprepa. Gör 10-15 repetitioner 3 gånger. Tränar: Lår och rumpa



Detta säger väl sig självt hur man gör..?
Gör som hon på bilden, och sedan byt till andra sidan benet & armen!
Ha helst en matta eller något liknande under, mycket skönare och får hela träningen till att bli roligare!



Sätt dig bekvämt, helst ryggen fri.
Så du har utrymme, och börja..
Dra ut benen (ihop) som hon på bilden ovan & snurra dom i cirklar, låter enkelt I know.
Men efter ett tag är det inte lika enkelt!


LYCKA TILL!


Kommentarer
Postat av: Aynur Los

Grymt bra inlägg Mandy! ♥

2011-02-07 @ 20:59:33
URL: http://aynurlos.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0